.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزير نيرو: 100 سد در كشور در حال ساخت است

وزير نيرو گفت: در حال حاضر در كشور بيش از 100 سد در حال ساخت است.

نامجو بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحيه تصفيه‌خانه فاضلاب شهر بابلسر اعتبارات سال جاري وزرات نيرو را 5 هزار و 300ميليارد تومان اعلام كرد.

وي از افزايش 40 درصدي اعتبارات در سال آينده خبر داد.

نامجو با تبريك به مناسبت فرا رسيدن سالروز سي و يكمين سال انقلاب اسلامي گفت: فاضلاب در كشور ما دير آغاز شده است و بعضي شهرها به‌دليل اينكه سطح آب زيرزميني در آنها بالاست و برخي به‌دليل سنگلاخي بودن منطقه و دلايل مختلف ديگر راه اندازي و احداث پروژه هاي تصفيه فاضلاب در كشور در دست مطالعه قرار گرفت.

وي تصريح كرد: در ابتدا دانش و اطلاعاتي درباره فاضلاب نداشتيم، با فراگيري دانش در حال حاضر روش‌هاي تصفيه فاضلاب متحول شده و از متمركز بودن به حالت پراكنده تغيير كرده است.

وزير نيرو بيان داشت: در برنامه چهارم مقرر شده بود 40 درصد از جمعيت كشور زير پوشش شبكه فاضلاب قرار گيرد كه تاكنون حدود 36 درصد تحت پوشش قرار گرفته اند.

وي تاكيد كرد: با اعتبارات دولتي نمي‌توان اين حجم كار را انجام داد و حتما بايد به دنبال مكانيزم‌هاي ديگر بود، بخشي دولت بخش مشاركت مردم و بخشي هم از طريق وام از بانك‌ها حل شود.

نامجو به جمله مشكلات پيش روي اشاره كرد و گفت: مي‌توان به مشكل قيمت اشاره داشت زيرا تا وقتي كه قيمت‌ها براي ارائه خدمات به‌صورت يارانه‌اي انجام شود مشكل حل نخواهد شد كه با تصويب طرح هدفمند شدن يارانه‌ها توسط مجلس اميدواريم اين مشكلات رفع شود.

وزير نيرو درباره وضعيت مازندران اضافه كرد: استان مازندران به دليل اهميت خاص منطقه و داشتن جاذبه‌هاي گردشگري و مشكلاتي كه مردم داشتند از مدت‌ها قبل اعتبارات بانك جهاني به اين استان تخصيص پيدا كرده است، موافقت بانك توسعه اسلامي هم گرفته شده است تا تعدادي از شهرها به اين طرح افزوده شود.

وي با تاكيد بر تلاش مديران اجرايي در اجرايي شدن اين طرح‌ها كه از طريق بانك جهاني و بانك توسعه اسلامي تامين مالي مي‌شوند، گفت: همكاري مردم براي رفع تعارض انجام كارهاي عمراني بسيار كمك شايان توجهي خواهد داشت تا در زمان تعيين شده اين پرو‍ژه‌ها به بهره‌برداري برسد و با جريمه دير كرد مواجه نشود.

وزير نيرو تصريح كرد: اعتبارات برق در سال جاري 157 ميليارد تومان بوده و در سال آينده به 169ميليارد تومان افزايش يافته است، در بخش آب و آبفا اعتبارات امسال 210 ميليارد تومان بوده و سال آينده به 316 ميليارد تومان افزايش يافته است و جمع كل اعتبارات امسال براي استان در دو بخش آب و برق از وزرات نيرو تخصيص يافته بود 367 ميليارد تومان بوده كه در سال آينده به 485 ميليارد تومان افزايش يافته است.

وي با تاكيد بر كاهش هزينه‌ها از سوي مديران يادآور شد: دستگاه‌هاي اجرايي بتوانند با كاهش هزينه‌ها كارهاي عمراني بيشتري انجام دهند.

نامجو اعلام كرد: در حال حاضر بيش از 100 سد در حال ساخت داريم و با بيان اينكه اعتبارات امسال 5 هزار و 300 ميليارد تومان بوده از افزايش 40 درصدي اعتبارات تخصيصي در سال آينده در اين وزارتخانه خبر داد.

وي در پايان افزود: به دنبال اين هستيم كه با افزايش منابع دولتي مشكلات پروژه‌هاي نيمه كاره را حل كنيم و اين به تنهايي كافي نيست زيرا حدود 53 هزار ميليارد تومان پروژه در حال كار داريم و به دنبال اين هستيم تا اتمام پروژه‌هاي نيمه كاره پروژه جديدي را آغاز نكنيم./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.04 seconds.